...

Bli hittad av Google och ranka högre – On Page SEO

Översikt

Detta är del 4 av vår SEO kursVad är SEO | SökordsanalysKonkurrentanalys | On page | Off Page | Teknisk SEO | Lokal SEO

 

Innehåll

Vi kommer inte att tråka ut dig med klyschor som ”innehåll är kung” utan dyker istället rakt in i hur innehåll kommer att hjälpa dina SEO-insatser och hur du undviker vanliga fallgropar som kan orsaka en justering av Googles algoritm eller en straffavgift. Innehållet spelar en viktig roll i on-page SEO, det är basen som all SEO beror på. Innehåll kan komma i form av ren text, bilder, videor med mera.

 

 

Blogga

Bloggandet spelar en så viktig roll för SEO att vi har ägnat ett helt avsnitt åt det. I det här avsnittet visar vi hur du kommer igång med bloggandet och hur du optimerar din blogg för sökmotorvänlighet. Det finns många olika sätt att blogga, exempel är:

 

Specialister på digital annonsering - vi tar ett helhetsansvar!

 

Nyckelord: närhet, täthet och framträdande

Blunda och vad är det första ordet som du kommer att tänka på när jag säger SEO? Var det ”nyckelord”? I så fall är du precis som de flesta andra SEO:er, och det är helt rätt! Det är en stor del av on-page SEO och mycket att ta in, så ta en kaffe och sätt dig bekvämt.

 

 

Optimering av bilder

Många SEO:er tror att de optimerar sina bilder, men inser inte att de missar båten helt och hållet. I vår guide till bildoptimering för SEO beskriver vi de viktigaste taktikerna för bildoptimering. Bildoptimering är inte bara att infoga en alt-tagg, det finns över ett dussin fler faktorer när det gäller bildoptimering!

 

 

Internlänkning

För många SEO:er är intern länkning en slumpmässig handling som utförs under hela dagen. Professionella SEO:er vet att internlänkning är en mycket medveten strategi som kan förändra hela riktningen för en webbplats.

 

 

Url-struktur och permalänkar

Att ha en optimerad URL-struktur och permalänkar är obligatoriskt i 2020versionen av SEO. Både människor och robotar vill inte läsa oklara URL:er och parametrar. I den här guiden visar vi hur du gör dina URL:er mer användarvänliga och hur du optimerar dem för SEO.

 

Specialister på digital annonsering - vi tar ett helhetsansvar!

 

Optimering av metabeskrivningar

Nyligen uppdaterad! I december förra året gjorde Google en stor förändring av SERP:erna och hur de visar sina egna beskrivningar. Kärnan i varje SEO-kampanj är metabeskrivningar. I det här avsnittet lär vi dig vad de är, hur du skriver dem, hur du mäter dem och mycket mer. År 2020 har metabeskrivningar ökat i betydelse nu mer än någonsin. Även om de inte officiellt är en rankingfaktor spelar de en stor roll inom SEO i och med att Google har varit känt för att använda dem på sökmotorns resultatsida.

 

Optimering av titeltaggar

Precis som metabeskrivningar är titeltaggar en central del av alla SEO-kampanjer. Förutom att vi lär dig hur du skriver dem och optimerar dem för SEO, visar vi dig också några exempel från verkligheten. Titeltaggar är inte bara en viktig del av sökmotoroptimering på sidan, de är också en extremt viktig del av användarupplevelsen.

 

Rubriker / h-taggar

Lär dig mer om hur rubriker eller ”h-taggar” spelar en roll i on-page SEO och hur du implementerar dem på rätt sätt utan att gå för långt. Mer än någon annan textstil sticker h-taggen ut mest, lär dig att använda dem till din fördel.

 

Strukturerad data och schemamärkning

Ett av de kanske hetaste ämnena just nu inom SEO är strukturerade data och schemamärkning. Sedan Googles Knowledge Graph började användas har SEO:s runt om i världen varit i ett raseri för att märka upp sina webbplatser med semantisk markering. I det här avsnittet av vår handledning för on-page-guide ger vi dig grunderna och hur du kommer igång med att använda strukturerade data på din webbplats.

I och med införandet av JSON-LD, det nya barnet i schemamarkup-blocket, har SEO:s nu möjlighet att bädda in strukturerade data på en webbplats utan att behöva ”knyta” dem till en viss webbplats.

 

Optimering av ankartext

SEO handlar väl om bakåtlänkar? Backlinks, backlinks, backlinks, backlinks! Ankartext är den del av en länk som kan läsas av människor och är oändligt viktig i alla SEO-strategier på sidan. Lär känna och älska ankartexten så kommer den att älska dig tillbaka.

Ankartext är inte bara en primär del av SEO, utan även en sekundär del. Ankartexten spelar till exempel en stor roll när det gäller nyckelordets framträdande, internlänkning och mycket mer!

 

Behöver du hjälp med SEO?

Svensk Mediabevakning är en SEO-byrå som har många års erfarenhet av att SEO optimera kundernas webbplatser för att göra dem mer attraktiva för sökmotorerna och därmed ranka högre på Google. Kontakta oss på idag för att diskutera hur vi kan optimera din webbplats med en skräddarsydd SEO-plan. Vi jobbar med företag i hela sverige, däribland: SEO Stockholm | SEO Göteborg | SEO Malmö | SEO Lund | SEO Helsingborg | SEO Halmstad | SEO Örebro | SEO Borås | SEO Kristianstad | SEO Kalmar | SEO Växjö | SEO Varberg | SEO Uppsala | SEO Jönköping | SEO Linköping