Gratis Analys av Hemsida

Förbättra lönsamheten efter en analys av er hemsida samt er huvudkonkurrent

Information är grunden för bra beslut

Först vill vi passa på att säga, bra beslut! Att ni funderar på att analysera er hemsida betyder nämligen att ni bryr er om er hemsida och förstår värdet av att få svar på frågor som:
Er hemsida är ert skyltfönster och oftast den avgörande faktorn för kunden. Den är ert ansikte utåt och det är oftast just det här ansiktet som kunderna möter först då de efterlyser er, era produkter eller era tjänster och när de jämför er mot konkurrenterna. Vad ser dom? Hur är deras första intryck och vågar de lita på er? Svensk Mediabevakning hjälper er hitta svaren!
En användare analyserar sina Google annonser

Hur kan vi skapa mer lönsamhet åt er?

Ett år har passerat och ska förpassas till arkivet. I samband med detta kan det vara klokt att göra ett bokslut över er hemsida och vad den presterat under 2019. Detta är viktigt eftersom reflektion alltid ger nya insikter som ni på sikt kan mäta och jämföra år till år för att se vilka insatser som gör skillnad.


Med en djupgående kostnadsfri analys av er hemsida samt er huvudkonkurrent kommer ni att få tillgång till en visuell och lättförstådd sammanfattning som alla förstår. Utifrån det kan ni ta smartare och bättre beslut. Fyll i formuläret nedan för att ta reda på hur just ni skulle kunna förbättra er virtuella närvaro och öka er lönsamhet.

Hur viktigt är det att analysera hemsidan?

Det är lätt att tro att en hemsida som ser bra ut och som verkar fungera som den ska också är en bra och optimal hemsida. Tyvärr är det inte så enkelt idag. Om man inte syns, så finns man inte – som det gamla ordspråket säger. För att hänga med på nätet och synas behöver man ha en onlinestrategi som man kontinuerligt arbetar med. Denna analysen är en ovärderlig karta när ni tar fram en affärsplan eller strategi för hur företagets mål ska nås. Här får ni den ultimata guiden som visar dig vad, hur och varför!

När ni väl gjort detta ser ni klart och tydligt vilka åtgärder ni kan ta för att sticka ut i mängden och vad som kan ge er en konkurrensfördel. Det här behöver inte betyda att er hemsida är dålig idag. Det är lätt att bli hemmablind och det handlar troligen mer om att förutsättningarna har ändrats för er – kanske på grund av ökad konkurrens, förändringar i er bransch eller så påverkar Googles alla förändringar er.

Google annonser syns i en tablet

Vad ingår i analysen?

När vi får förtroendet till att utföra en analys av någon av våra kunders hemsidor så granskar vi den på djupet. För att en hemsida ska kunna uppnå sin fulla kapacitet så krävs det att den är optimal ur samtliga aspekter. Vi ser över hur besökarnas upplevelse är genom att undersöka dess användarvänlighet, konverteringsgrad och design innan vi dyker in på djupet på de tekniska bitarna samt sökmotoroptimering och hur ni rankar på de sökord som ni vill bli hittade på. Avslutningsvis gör vi en jämförelse gentemot er huvudkonkurrent.

Analysen kartlägger noggrant företagets styrkor, svagheter, möjligheter och hot. Den är en oerhört användbar resurs för att ni ska bli bättre rustade att fatta de rätta strategiska besluten för er verksamhet. Sådana essentiella beslut omfattar val av nya marknader och hur ert företag bäst drar nytta av dess olika egenskaper för att kunna maximera förtjänst och marknadsprestation.

Analys – nyckeln till framgång

Få en analys av er hemsida och se vad ni kan förbättra på den – det tar bara 1 minut att fylla i formuläret! Inga köpkrav föreligger efter analys. Ni kan till och med låtsas att ni kom på det själv, vi lovar att inte skvallra!  Behöver ni konsultation är ni välkomna att kontakta oss, så hjälper vi till med rådgivning och eventuellt samarbetsförslag. Hos Svensk Mediabevakning får man alltid full support hela vägen.