Karriär hos Svensk Mediabevakning

Tjänst: Account Manager

Om dig

Har du erfarenhet av försäljning, är prestationsinriktad och motiveras av att göra framgångsrika affärer? Drivs du av att hjälpa företag att utvecklas och lyckas med tillväxt?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i en miljö med hög aktivitetsnivå, oavsett om du är i början av din säljkarriär eller har en längre dokumenterad erfarenhet.

Egenskaper som du bör besitta för att lyckas i rollen som Account Manager hos oss på Svensk Mediabevakning är:

• Driven
• Självgående
• Målfokuserad

 

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Account Manager ansvarar du för hela säljprocessen, från prospektering, uppsökande bearbetning på telefon och eventuellt möte till avslut.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av försäljning utav någon form av Digital Media som vi erbjuder våra kunder idag. Vidare uttrycker du dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Du är van vid att arbeta med datorn samt innehar B-körkort och har tillgång till bil.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

•Mötesbokning via telefon
• Fysiska/Digitala kundmöten
• Försäljning av digitala produkter som ex: Google Ads, Sökmotoroptimering (SEO) och Hemsidor m.m.
• Aktivt bygga upp en egen kundstock och skapa långvariga relationer
• Ansvara för hela säljprocessen, försäljning, uppföljning och kundvård

 

Meriterande:

• Vana att tävla och idrotta

• Säljerfarenhet av B2B

• Grundläggande kunskap om media och marknadsföring

 

För att lyckas i rollen tror vi att du älskar att jobba mot höga mål och är mån om att få feedback för att utvecklas och trivas. Det förväntas att du tar initiativ och är modig nog att misslyckas på vägen, men också att du löser problemen direkt när de uppstår och snabbt tar dig vidare.

Slutligen ser vi att du är en lagspelare med en öppen inställning till andra människor där du värdesätter att arbeta i ett team.

 

Om oss

Svensk Mediabevakning är en oberoende mediebyrå som grundades 2008 i Halmstad. 

Vi är en digital jordnära mediebyrå som hjälper företag att synas i rätt kanal vid rätt tidpunkt.

Vår verktygslåda innefattar allt från den digitala rådgivningen till kreativa idéer. Vid ett samarbete ska varje kund känna sig trygg i att fortsätta utveckla sitt företags kärnkompetens, medan vi tar hand om synligheten, från ax till limpa genom; analys – medieplan – förhandlingar med valda medier – sjösättning av kampanjer – uppföljning och utvärdering.

Vi är välkända för vår vänliga kundservice och vår snabba support. Vår perfektion och detaljerade kunskap. Hos oss finns engagerade medarbetare som var och en är kunniga inom sitt kompetensområde. 

Hemsidor, webb, e-handel, datorsystem, programmering och optimering är några saker som vi tycker är otroligt roligt att jobba med! 

Skicka in din ansökan